Sommarlov

Ja nu har snart barnen sommarlov från dagis. Wilma går sista dagen idag på dagis innan hon ska vara en vecka på fritids med mamma. Hjalmar ska börja på nytt dagis i morgon och ska gå där en vecka så han lär känns några. Sedan så kommer dom att få vara lediga hela sommaren lång. Man kan ju bara hoppas att det blir bra väder i sommar så att vi kan vara ute och bada om dagarna. Sitta ute på kvällarna och äta.
Tänkte att jag ska försöka göra lite fint här ute med borden så att man kan sitta ute och mysa på kvällarna. Tycker att det är så mysigt att sitta ute och bara mysa med ljus långt in på kvällen.

Var ju till ortopeden i måndags. Hade ont i foten när läkaren gjorde undersökningen så jag fick gå ner på röntgen. Fick sedan beskedet som att foten inte hade läkt som den skulle. Så nu har jag fått nytt gips och jag ska hoppa vidare på mina kryckor i 4 veckor till. Sen ska jag till Bollnäs på en ny undersökning och ny röntgen för att se ur foten mår. Jag som hade tänkt börja jobba i juli igen. Men det gick inte. Är sjukskriven till den sista juli.. Känner bara att jag vill bli bra så det är väl lika bra att fortsätta att ta det lugnt då så foten får bli bra.

Idag så är det avslutning på dagis. Vi ska dit klockan 16 för då är det sommarfesten. Det är ju med blandade känslor som barnen slutar. Personalen är bra och barnen har kompisar där. Men Wilma har växt ifrån dagis och det är en bit att åka extra varje dag. Så det ska ändå blir skönt att ha alla barn på samma ställe till hösten.

Väntar bara på att älsklingen ska komma hem nu så att vi kan åka och handla. Tänkte göra en sallad tills ikväll när vi ska till dagis. Tycker att det är gott. Ska nog ändå köpa korv i fall barnen vill grilla.

Nä men om man ska ta å göra sig klar så att man bara kan åka sen.

Älskar min familj <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0